Meest gestelde vragen
Aan welke eisen moet mijn verpakking voldoen?
Belangrijk aan een verpakking is dat deze de inhoud beschermt en ervoor zorgt dat de inhoud geen invloed heeft op de omgeving. Let op: indien een zending niet goed verpakt is, is deze nooit verzekerd. Waardoor eventuele schade voor uw eigen risico is.
Kan ik de chauffeur laten inpakken?
Nee. U bent zelf verantwoordelijk voor het correct verpakken van de zending. Heeft u behoefte aan structureel inpakken? Bijvoorbeeld in combinatie met orderpicken? Neem dan contact met ons op.
Kan ik mijn klant inzicht geven in de status van zijn bestelling?
Jazeker. Wij kunnen deze optie voor uw klanten activeren. Stuur dan een e-mail. En stem het ook even af met uw klant. Zodat hij niet ‘verrast’ wordt.
Wat is brandstoftoeslag?
Eenmaal per jaar worden de prijzen geïndexeerd volgens de NEA-norm. Hiermee worden fluctuaties van bijvoorbeeld loonkosten en congestie opgevangen. De brandstof is echter door het jaar heen een moeilijk grijpbare component. Om die reden wordt deze vaker geïndexeerd en vind u deze apart bij uw opdracht terug op de factuur. Als we dit niet zouden doen, moeten we een behoorlijke risico-opslag voor de brandstof-fluctuaties hanteren. Nu heeft u een eerlijkere prijs.
Wat is volumegewicht?
Volumegewicht wordt gebruikt om goederen met een grote maatvoering in relatie tot hun gewicht eerlijk te kunnen beprijzen. De formule om het volumegewicht te berekenen is (in centimeters) voor luchtvracht: (lengteXbreedteXhoogte) / 4000, voor wegvervoer wordt de formule (lengteXbreedteXhoogte) / 6000 aangehouden. In alle gevallen is de hoogste uitkomst (volumegewicht of werkelijk gewicht) het betalend gewicht. Volumegewicht berekening vindt voornamelijk plaats bij internationale economy- en expresszendingen.
Wat is gordelomvang?
Gordelomvang wordt gebruikt om goederen met een grote maatvoering in relatie tot hun gewicht eerlijk te kunnen beprijzen. De formule om de gordelomvang te berekenen is (in centimeters): 1x de langste zijde + 2x de andere zijde + 2x laatste zijde.
Hoe groot mag mijn zending zijn?
De maximale grootte van uw zending hangt af van de dienst die u kiest. Meer informatie kunt u kijken bij onze diensten. Of neem contact met ons op.
Waarom kan ik mijn factuur alleen elektronisch ontvangen?
Voor een zending betaal je altijd op basis van gewicht. Maar als je zending buiten de Wij proberen verstandig om te gaan met het milieu. Eén van de dingen die we doen is facturen uitsluitend electronisch versturen. Hiermee kunnen we ook voldoen aan de behoefte van veel klanten om de factuur direct in het eigen systeem te ontvangen.
Hoe kan ik mijn factuuradres aanpassen?
Om uw factuuradres te wijzigen stuurt u een e-mail. Wij zorgen voor de afhandeling.
Ik ben niet tevreden. Hoe dien ik een klacht in?
Jammer dat u een minder prettige ervaring met ons heeft. We zijn blij dat u het ons wilt melden, zodat we er iets aan kunnen doen. Vult u het klachtenformulier zo goed mogelijk in en wij werken aan een oplossing.
Hoelang duurt het voordat mijn klacht is afgehandeld?
In principe wordt een klacht binnen 3 werkdagen afgehandeld. Soms hebben we wat meer tijd nodig, bijvoorbeeld als we informatie bij derden moeten opvragen.
Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch en per e-mail.